Ravelast Oy vuoden kouluttautunein yritys

Kuvassa vasemmalta Oulun kauppakamarin koulutuskoordinaattori Jaana Lahtinen, palvelusektorin johtaja Riitta Schroderus ja Ravelast Oy:n toimitusjohtaja Petri Rukajärvi. Kuva: Mika Kulju

Oulun kauppakamari palkitsi Vuoden kouluttautujan, joka on tällä kertaa perinteikäs kasvuyritys.

– Ravelast on vuoden 2023 laadullisesti ja määrällisesti kouluttautunein jäsenyrityksemme. Kunniamaininnat menevät Indalgo Oy:lle ja Sievi Marketing Oy:lle, kertoo Oulun kauppakamarin palvelujohtaja Riitta Schroderus.

Vuoden kouluttautuja on palkittu vuodesta 2004 lähtien. Palkittuja yrityksiä ovat olleet mm. Arina, Elektrobit, JOT Automation, Ojala Group, Junnikkala, Kaleva, Sievin Jalkine, Pölkky Oy sekä Ammattiopisto Luovi.

Oulussa vuonna 1985 perustettu Ravelast Oy valmistaa teollisuuden tarpeisiin teknisiä ja räätälöityjä polyuretaani-, kumi- ja silikonituotteita sekä pinnoitteita. Konsernilla on Oulun lisäksi toimintaa Hyvinkäällä, Nokialla ja Kiirunassa. Noin 50 työntekijän konsernin liikevaihto on vajaa 10 miljoonaa euroa. Toimitusjohtaja Petri Rukajärvi on erittäin otettu kauppakamarin myöntämästä huomionosoituksesta:

– Olen yllättynyt ja iloinen, että meidän kokoisemme yritys sai tämän palkinnon. Se kertoo siitä, että panostamme henkilöstöömme ja konsernin jatkuvaan kehitykseen, toteaa Rukajärvi.

Ravelast on erityisesti hyödyntänyt Oulun kauppakamarin koulutuksia, jotka kehittävät esihenkilö- ja johtamistaitoja. Petri Rukajärvi on itsekin suorittanut Hyväksytty hallituksen jäsen-kurssin (HHJ), joka antoi kokeneellekin hallitusammattilaiselle uusia eväitä.

– HHJ-kurssi antoi työkaluja yrityksen toimintatapoihin, joilla saavutamme strategisia tavoitteitamme kasvun osalta. Tämä aika on ollut haastavaa koronasta lähtien. Uusi normaali näyttää olevan, että yrityksen pitää sopeutua entistä nopeampaan syklisyyteen. Jo sen vuoksi jatkuva kouluttautuminen on tärkeää, kertoo Petri Rukajärvi.

Faktoja Oulun kauppakamarin koulutusvuodesta 2023:

• useita kymmeniä koulutustilaisuuksia eri muotoisina eri aihealueista, joihin osallistui lähes 600 henkilöä; lähes kaikkiin koulutuksiin myös etäosallistumismahdollisuus
  • asiakastyytyväisyys 4,4/5, asiakassuositteluhalukkuus NPS 72/100
  • pilotoitiin kasvuvalmennus Pohjoisesta Pörssiin
  • kehitettiin uusia valtakunnallisia verkkovalmennuksia
  • koulutusten perusmenestystekijöitä: valtakunnallinen monimuotokouluttaja, tuotteiden ja palveluiden korkea laatu, monipuolinen koulutustarjonta (myös alueellinen), hyvä hinta-laatusuhde, asiakaspalvelu sekä tyytyväiset asiakkaat.

Lisätietoja:
Riitta Schroderus
palvelujohtaja
koulutuspalvelut
puh. 050 338 9350

Vuonna 1918 perustetun Oulun kauppakamarin missiona on edistää elinkeinoelämän yhteisiä toimintaedellytyksiä sekä tarjota koulutus- ja kehittämispalveluita. Oulun kauppakamarin visiona on olla keskeisin vaikuttaja ja halutuin yhteistyökumppani Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa elinkeinopolitiikassa. Toiminnan tuloksena yritysten toimintaympäristö kehittyy jatkuvasti kilpailukykyisemmäksi.

Riitta Schroderus

palvelujohtaja