Ulkomaankaupan asiakirjat

Vahvistamme yrityksille ulkomaankaupan asiakirjoja, kuten EU:n yleisiä alkuperätodistuksia, ATA carnet-tulliasiakirjoja, kauppalaskujen vahvistuksia sekä muita erityistodistuksia kaupan osapuolten ja vientimaan viranomaisten vaatimuksiin.

Kansainvälisyys

1.2.2023 alkaen sähköisten alkuperätodistuksien ja muiden sähköisesti vahvistettavien dokumenttien käsittelyajat muuttuvat

Alkuperätodistushakemuksia ja muita vahvistettavia dokumentteja voi laittaa normaalisti Vientiasiakirjat.fi – järjestelmään mihinkä aikaan vaan, mutta niiden käsittely ja hyväksyminen Oulun kauppakamarin toimesta tapahtuu arkisin kello 9.00 – 10.00 ja 14.00 – 15.00 välillä.

Erityisen kiireellisten todistuksien hyväkymisissä, pyydämme olemaan yhteydessä soittamalla suoraan Oulun kauppakamariin.

Kauppakamarit vahvistavat seuraavia vientiin tarvittavia asiakirjoja:

  • Alkuperätodistukset: asiakirja alkuperän todentamiseen
  • Asiakirjojen vahvistukset: kauppalaskut, pakkausluettelot, hintalistat 
  • ATA Carnet: passi tavaroillesi väliaikaiseen vientiin   
  • Erikoistodistukset: Kauppakamari voi myöntää pyynnöstä erikoistodistuksia esim. Olosuhdetodistuksia

Tiedustelut ulkomaankaupan asiakirjoihin liittyen:

Heidi Jolanki

Palvelu- ja it-koordinaattori

050 5629 933

Paula Männikkö

toimistopäällikkö

050 302 2041