Ulkomaankaupan asiakirjat
Vahvistamme yrityksille ulkomaankaupan asiakirjoja, kuten EU:n yleisiä alkuperätodistuksia, ATA carnet-tulliasiakirjoja, kauppalaskujen vahvistuksia sekä muita erityistodistuksia kaupan osapuolten ja vientimaan viranomaisten vaatimuksiin.
Kansainvälisyys
Kauppakamarit vahvistavat seuraavia vientiin tarvittavia asiakirjoja:
- Alkuperätodistukset: asiakirja alkuperän todentamiseen
- Asiakirjojen vahvistukset: kauppalaskut, pakkausluettelot, hintalistat
- ATA Carnet: passi tavaroillesi väliaikaiseen vientiin
- Erikoistodistukset: Kauppakamari voi myöntää pyynnöstä erikoistodistuksia esim. Olosuhdetodistuksia
HUOM! Vientiasiakirjamme hyväksyy ja neuvontapalveluna toimii Tampereen kauppakamari seuraavat 3 viikkoa eli 26.4. – 17.5.2024.
Alkuperätodistukset ja asiakirjavahvistukset haetaan normaalisti vientiasiakirjat.fi -palvelusta. Hakemuksien käsitteleväksi kauppakamariksi tulee Oulun kauppakamarin sijaan valita Tampereen kauppakamari.
Myös märkäleimallisten asiakirjojen hyväksyminen tapahtuu Tampereen kauppakamarissa. Huomaattehan varata aikaa postin kulkuun, jos asiakirjoilla on kiire!
ATA Carnet haetaan atacarnet.fi -palvelusta. Järjestelmä EI siirrä hakemusta automaattisesti Tampereen kauppakamarille, vaan tulee valita Tampere hoitavaksi kauppakamariksi. Tämän jälkeen hakemus täytetään järjestelmässä normaalisti.
Vientiasiakirjapalvelussa (www.vientiasiakirjat.fi) asiakirjojen myöntämisajat ovat nykyään ma-pe klo 10–11.30 ja 14–15.30. Puhelimitse ja sähköpostitse palvelu tapahtuu normaalin toimistoajan mukaan. Tampereen kauppakamarin aukioloajat: klo 9.00–12.00.
Yhteystiedot:
Kalevantie 2 D, 5.krs, 33100 Tampere
puh./tel (03) 230 0555
email: asiakirjat@tampereenkauppakamari.fi
Tiedustelut ulkomaankaupan asiakirjoihin liittyen:
Paula Männikkö
toimistopäällikkö
-ulkomaankaupan asiakirjat
paula.mannikko@chamber.fi
050 302 2041