Mari Viirelä Oulun kauppakamarin palvelusektorin johtajaksi

Oulun kauppakamarin palvelusektorin johtajana aloittaa lokakuun alussa Mari Viirelä, joka on viimeksi toiminut Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjillä EU-hankkeiden vetäjänä. Pitkän uran muun muassa Nokian palveluksessa tehnyt Viirelä on koulutukseltaan YAMK.

– Odotan työltäni ennen kaikkea sujuvaa yhteistyötä eri sidosryhmien ja yritysten kanssa. Palvelusektorilla on monia isoja asiakokonaisuuksia pinnalla, jotka haastavat yrityksiä. Yksin ei kukaan pysty asioita ratkaisemaan, mutta hyvällä yhteistyöllä voimme saada tuloksia aikaiseksi ennemmin tai myöhemmin. Palvelusektori käsittää laajan toimialakirjon ja olenkin innoissani päästessäni syventämään palvelualan tuntemustani, kertoo Viirelä.

– Työhön kuuluu monipuolisia tehtäviä, mikä on itselleni tärkeää työssä. Lisäksi koen kauppakamarin työn merkityksellisenä – ilman yrityksiä yhteiskunta näivettyy ja siksi on hienoa saada olla mukana vaikuttamassa elinkeinoelämään Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, jatkaa Viirelä.

Viirelä on ollut Nuorkauppakamarin kautta mukana Oulun kauppakamarin valiokunnissa vuosina 2012-2014, ja kohtaamisia kauppakamarin jäsenten kanssa on tullut eri työryhmissä. Hän katsoo Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien palveluksessa saadusta työkokemuksesta olevan suurta hyötyä uudessa tehtävässä.

– Yrittäjillä ja kauppakamarilla on yhteinen tavoite turvata yritysten toimintaa vaikuttamalla elinkeinoelämän päätöksiin. Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu on maantieteellisesti laaja alue ja täällä on omat piirteet yrityskentässä sijainnista riippuen. Koen, että taustani Yrittäjillä on antanut minulle hyvän käsityksen alueiden erityispiirteistä sekä myös ymmärryksen, miten kiperästi esimerkiksi työvoimansaatavuus haastaa yrityksiä tietyillä toimialoilla, päättää Viirelä.

Lisätietoja:
Oulun kauppakamarin toimitusjohtaja Jari P. Tuovinen, puh. 044-3134505