Jari Pirinen uudeksi Kalajokilaakson kauppakamariosaston puheenjohtajaksi

Toiminnan keskiössä kuntien yhteistyön syventäminen

Kalajokilaakson kauppakamariosaston uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Arvo Sijoitusosuuskunnan toimitusjohtaja Jari Pirinen, joka aloittaa luottamustehtävässään vuoden alussa. Pirinen seuraa puheenjohtajana Maler Oy:n toimitusjohtajaa Jani Oikaria.

– Hallituksessamme on kapulanvaihtovuosi, eli siirryin varapuheenjohtajan paikalta puheenjohtajaksi ja Janne Anttila aloittaa varapuheenjohtajana tuoden vankan matkailuosaamisensa entistä syvemmin käyttöömme. Pitkän ansiokkaan työn puheenjohtajana tehnyt Jani Oikari jäi onneksemme vielä hallituksen jäseneksi laajentaessamme hallituksen jäsenmäärää ja saimme kolme uuttakin jäsentä, eli Harri Porasen, Antti Rantalan ja Tapani Yrjölän, kuvailee Pirinen.

Pirisen mukaan kauppakamariosaston toiminnan keskiössä ovat alueen omaan vetovoimaan liittyvät toimenpiteet:

– Tavoitteemme on toimia orkestroijana siinä, miten alueen kuntien yhteistyötä syvennetään edelleen, painottaa Pirinen.

Pirinen näkee, että kauppakamariosaston toiminta-alueella on selkeitä painopisteitä, kuten jokilaaksojen vahva teollisuus, Ylivieskan kaupan keskittymä, Kalajoen matkailukeskittymä ja vahva koulutusverkosto.

– Alueelle on ominaista ristikkäinen pendelöinti työn ja vapaa-ajan vuoksi ja teemme työtä poikittaisen joukkoliikenteen kehittämiseksi, kuten myös väyläinfrastruktuurin parantamiseksi. Lähialueellamme nousee suurhankkeita, joita osaltamme edistämme ja pyrimme tarjoamaan alueen yrityksille pääsyn oikeisiin pöytiin, sanoo Pirinen.

– Olemme saaneet hyvin käyntiin yhteistyön alueen oppilaitosten, JEDUn ja Centrian kanssa ja jatkamme työtä osaavan työvoiman saatavuuden tiimoilta. Molempien oppilaitosten ylin johto osoitti kiinnostusta ja sitoutuneisuutta asiaan, josta vielä kerran heille kiitokset. Tavoitteemme on päästä kiinni konkreettisiin toimenpiteisiin vuoden 2022 aikana, päättää Pirinen.

Lisätietoja:

Jari Pirinen, Kalajokilaakson kauppakamariosaston puheenjohtaja