Huomioidaanko Pohjois-Suomen kasvu valtakunnan päätöksenteossa riittävästi?

Pohjois-Suomen elinkeinotoimijat järjestävät yhdessä tiistaina 28.2.2023
klo 16.30–20 Oulussa tilaisuuden kansanedustajaehdokkaille ja yrittäjille, jossa keskustellaan erityisesti Pohjois-Suomen kasvupotentiaalista ja sen mahdollistavasta päätöksenteosta.

Elinkeinoelämälle tärkeät teemat

Elinkeinoelämän lyhyissä tilannekatsauksissa nostetaan esille mm. Pohjois-Suomen investointimahdollisuudet, korjausrakentaminen ja rakentamisen sujuvoittaminen, kasvun edellytykset ja toimivat markkinat, liikenteen verotus ja väylien kunnostukset sekä pk-yritysten tilannekuva.

Tilaisuuden keskeinen idea on tuoda esille laajasti ja yhdessä elinkeinoelämän toimijoiden ja yrittäjien kautta tuleville päättäjille keskeiset huolet ja kasvun esteet Pohjois-Suomen näkökulmasta. Tällä kertaa emme halua nostaa lavalle kansanedustajaehdokkaita vaan haluamme, että meidän toimijoiden ja yrittäjien huolet tulevat heille tietoon.

Yrittäjien evästykset tuleville päättäjille

Reilun tunnin mittaisessa paneelissa -Pitääkö Pohjois-Suomen tulevaisuudesta olla huolissaan ovat keskustelemassa: toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen Terrafame Oy, aluejohtaja Marko Palonen YIT Suomi Oy, hallituksen puheenjohtaja Jussi Tuohino Arctic Infra Oy ja Infra ry, yrittäjä/toimitusjohtaja Marjo-Riitta Määttä, LSJ Group, toimitusjohtaja Satu Heikkilä Nordic Tank Oy ja SKAL Pohjois-Suomi ry puheenjohtaja ja myyntijohtaja Raimo Pohjanen Pohjaset Oy.

Tilaisuuden moderaattorina toimii johtaja Harri Jaskari Suomen Yrittäjistä. Tilaisuuden lopuksi on mahdollisuus verkostoitumiseen.

Yhteistyössä ja lisätietoja: Oulun kauppakamari, Teknologiateollisuus ry Pohjois-Suomi, Talonrakennusteollisuus ry, INFRA Pohjoinen ry, SKAL Pohjois-Suomi ja Pohjois-Pohjamaan Yrittäjät.

Pitääkö Pohjois-Suomen tulevaisuudesta olla huolissaan panelisteille esitettävät huolikysymykset:

1. Investorin kysymys työ- ja lupaprosesseista, onnistuuko?
  2. Pohjoisen väyläverkoston merkitykseen liittyvä kysymys
  3. Polttoaineen hinta ammattiliikenteessä?
  4. Kaavoitus- ja lupaprosessien sujuvuus ja sen varmistaminen?
  5. Työpaikkakohtainen sopiminen, mitä se tarkoittaisi?
  6. Mistä lisää työntekijöitä?

Tilaisuus on maksuton. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Kategoriat:Elinkeinoelämä