Jari Riihijärvi jatkaa Raahen kauppakamariosaston puheenjohtajana

Raahen kauppakamariosaston hallituksen puheenjohtajana jatkaa toista kauttaan Jot-Rent Oy:n toimitusjohtaja Jari Riihijärvi.

Riihijärven mukaan vuoden 2022 toiminnan tärkeitä teemoja ovat osaavan työvoiman saatavuus ja avoimien työpaikkojen täyttäminen.

– Haluamme korostaa, että työvoimapulaan pitää löytää konkreettisia ratkaisuja pelkkien puheiden ja tekstien sijasta. Muuttovoittotekijöitä pitää vahvistaa koko toiminta-alueellamme, sanoo Riihijärvi.

Mitkä ovat sitten Riihijärven peräänkuuluttamia ratkaisuja?

– Alueen tunnettuuden lisääminen. Palveluiden vahvistaminen. Näissä ratkaisuissa tulee painottaa myös kielitaitoasioita, sillä meidän pitää pystyä kansainvälistymään. Esimerkiksi englannin kielen ottaminen käyttöön työelämässä ja palveluissa tulee olla sujuvaa ja arkipäivää, vastaa Riihijärvi.

Osaavan työvoiman saatavuuden haasteiden ohella Raahen kauppakamariosasto korostaa sujuvan liikenteen merkitystä paikalliselle elinkeinoelämälle.

– Tärkeitä kehityskohteita ovat pääväylien sujuvuuden ja kunnossapidon vahvistaminen, ohituskaistojen kiirehtiminen ja sataman väyläsyvyyden edistäminen, luettelee Riihijärvi.

Raahen kauppakamariosaston varapuheenjohtajana jatkaa Tarmo Kokkola (Osuuskauppa Arina). Puheenjohtajiston lisäksi hallitukseen kuuluu 13 kauppakamariosaston jäsentä eri toimialoilta. Uusiksi jäseniksi valittiin Kaisaleena Yrjänä (Yrjanan Oy) ja Johanna Laurila (Raahen Nuorkauppakamari).

Raahen kauppakamariosasto on osa Oulun kauppakamaria ja vaikuttaa toiminta-alueensa elinkeinoelämän toimintaympäristön kehittymiseen kilpailukykyisemmäksi sekä järjestää alueella tilaisuuksia ja palveluita jäsenten tarpeita huomioiden.

Lisätietoja:

Jari Riihijärvi, Raahen kauppakamariosaston puheenjohtaja