Esan pokaali Worker Pohjois-Suomi Oy:lle

Worker Pohjois-Suomi Oy:stä palkintoa vastaanottamassa olivat myyntijohtaja Teemu Hautala, kehitysjohtaja Mari Korpela, henkilöstöjohtaja Johanna Molander sekä toimitusjohtaja Janne Jokelainen. Palkinnon luovuttivat Oulun kauppakamarin toimitusjohtaja Jari Tuovinen ja varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen.

Oulun kauppakamari jakoi syyskokouksessaan ensimmäistä kertaa Esan pokaalin, jolla palkitaan vuoden aktiivisin uusi jäsen. Kiertopalkinnon mittarina on osallistuminen erilaisiin kauppakamarin järjestämiin verkostoitumis- ja koulutustilaisuuksiin. Palkinto on nimetty Oulun kauppakamarin historian pitkäaikaisimman työntekijän, varatoimitusjohtaja Esa Pellikaisen mukaan. Pellikainen on ollut Oulun kauppakamarin palveluksessa 30 vuotta.

Esan pokaalin voittajaksi valikoitui oululainen henkilöstöpalveluyritys Worker Pohjois-Suomi Oy, jonka palveluksessa on noin 300 työntekijää.

”Palkinnon saaminen tuntuu hyvältä. Olemme aktiivinen työnantaja, jolle ihmisten työssä viihtyminen on tärkeä asia. Meille on tärkeää, että ihmisiä arvostetaan ja kunnioitetaan. Tämän palkinnon saaminen kertoo, että olemme tehneet monella tapaa oikeita asioita. Muutenkin meillä menee hyvin. Meillä on meneillään 12 prosentin kasvun vuosi ja samanlaisen kasvuvauhdin odotetaan jatkuvan myös ensi vuonna”, kertoo Worker Pohjois-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Janne Jokelainen.

Syyskokouksessa jaettiin myös toinen merkittävä huomionosoitus, kun koulutuspalvelujen palvelusektorin johtaja Riitta Schroderus palkittiin 25 vuoden urastaan Oulun kauppakamarilla.

Riitta Schroderukselle myönnettiin hopeinen ansiomerkki 25 vuoden työskentelystä Oulun kauppakamarilla.

Lisäksi Erja Sankari sai Kauppakamarin ansioristin viime perjantaina Keskuskauppakamarin valtuuskunnan syyskokouksen yhteydessä järjestetyssä gaalassa. Sankari on toiminut Oulun kauppakamarin puheenjohtajana tammikuusta 2020 lähtien. Ansioristi voidaan myöntää ansiokkaasta toiminnasta kauppakamarissa tai Keskuskauppakamarissa tai muutoin ansiokkaasta kauppakamarin toiminta-alueen tai koko maan elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä.

Vuonna 1918 perustetun Oulun kauppakamarin missiona on edistää elinkeinoelämän yhteisiä toimintaedellytyksiä sekä tarjota koulutus- ja kehittämispalveluita. Oulun kauppakamarin visiona on olla keskeisin vaikuttaja ja halutuin yhteistyökumppani Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa elinkeinopolitiikassa. Toiminnan tuloksena yritysten toimintaympäristö kehittyy jatkuvasti kilpailukykyisemmäksi. Oulun kauppakamari valittiin vuoden 2022 kauppakamariksi Suomessa.

Lisätietoja:
Oulunkauppakamarin toimitusjohtaja Jari P. Tuovinen, puh. 044-3134505