Neljä Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolun yritystä lupaavimpien kasvuyritysten TOP 60 -joukkoon

Kasvu Openin Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolku® -ohjelmaan osallistuneet CooliBlade, Profilence, Terveytesi Palvelut ja Topi-Keittiöt on valittu Suomen lupaavimpien kasvuyritysten TOP 60 -joukkoon. Näiden lisäksi Pohjois-Pohjanmaan alueelta valittiin mukaan Vähäsarja toisesta Kasvupolku-ohjelmasta.

Kuluvan vuoden aikana Kasvupolku-sparrausohjelmiin on osallistunut yli 200 yritystä. Yritykset ovat tavanneet prosessin aikana vähintään kuusi asiantuntijaa ja verkostoituneet satojen kasvuyrityskentän toimijoiden kanssa. Nyt joukosta on valittu lupaavimmat yritykset tuomaristojen ja asiantuntijoiden palautteiden pohjalta. Valitut TOP 60 -yritykset saavat lisäsparrausta Kasvu Openin parhaiten arvioiduilta asiantuntijoilta ja kisaavat Vuoden kasvuyritys -tittelistä.

TOP 60 -joukkoon valittujen neljän yrityksen tämän hetken yhteenlaskettu liikevaihto on 53M€. Kolmen vuoden päähän arvioitu liikevaihtotavoite on huima – yhteensä 85M€. Myös tiimin kokojen odotetaan kasvavan. Kolmen seuraavan vuoden aikana tiimien yhteenlasketun koon arvioidaan nousevan 93 henkilöstä 128 henkilöön.

”Upeaa, että taas löytyi useita kasvuhaluisia yrityksiä Oulun kauppakamarin toiminta-alueelta, eli Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolulta. Oli hienoa olla mukana Oulussa järjestetyssä sparrauspäivissä aistimassa ja hengittämässä aitoa ja vilpitöntä kasvuhalua. Kisa vuoden kasvuyritys -tittelistä jatkuu”, kertoo Oulun kauppakamarin toimitusjohtaja Jari P. Tuovinen, joka kuuluu alueelliseen tuomaristoon.

KATSO KAIKKI TOP 60 -YRITYKSET (pdf)

Kasvupoluille osallistuneita yrityksiä on arvioitu koko matkan ajan sparraajien ja tuomaristojen toimesta kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. TOP 60 -yritysjoukon valinnat pohjautuvat Kasvupolku-tuomaristojen antamiin ääniin sekä tavattujen sparraajien sanallisiin ja numeraalisiin arvioihin. Lisäksi valintoihin on vaikuttanut yrityksen aktiivisuus prosessin aikana. Kaikki yritykset on arvioitu samoilla kriteereillä ja samoista lähtökohdista.

TOP 60 kaventuu lokakuussa TOP 10 -joukkoon, joka jatkaa kisaa tittelistä kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalissa 2.11.2023. Katso tapahtuman ohjelma.

Kasvu Openin valtakunnallisen tuomaristo valitsee TOP 10 -yritykset. Yritysvalinnat julkaistaan 19.10.2023. Valtakunnalliseen tuomaristoon kuuluvat:

• Lennu Keinänen (tuomariston puheenjohtaja)
  • Aki Ahlroth
  • Anssi Lehikoinen