Ajankohtaista arvonlisäverotuksesta, etä

14.10.2021
etäosallistuminen (Teams)

Ajankohta: 14.10.2021 klo 9.00-14.00
Paikka: muutos: vain etäosallistuminen (Teams)

Mitkä ovat arvonlisäverotuksen ajankohtaiset kysymykset ja teemat juuri nyt? Mitä muutoksia on tulossa ja miten niihin on syytä varautua? Päivitä tietosi arvonlisäverotuksesta ajan tasalle!

Muuttuvassa arvonlisäveroympäristössä tietojen päivitys on tehokas tapa löytää uusia mahdollisuuksia ja myös välttää virheitä. Koulutuspäivän aikana päivität arvonlisävero-osaamisesi ja varmistat muuttuvien arvonlisäverokäytäntöjen oikean soveltamisen päivittäisessä työssäsi.

Asiantuntijana toimii Senior Manager Tero Takalo KPMG Oy Ab:sta. Terolla on yli 15 vuoden monipuolinen käytännön kokemus pk-yritysten ja pörssilistattujen yhtiöiden arvonlisäveroneuvonnasta. Hän myös kouluttaa ja luennoi säännöllisesti arvonlisäverotusta ja sen eri osa-alueita käsittelevissä koulutustilaisuuksissa.

OHJELMA:

Viimeaikaiset muutokset arvonlisäverotuksessa

• Verkkokaupan muutokset
  • One Stop Shop (OSS)
  • Covid-tarvikkeiden maahantuonnin, yhteisöhankinnan ja myynnin väliaikainen verovapaus

Arvonlisäveron vähennysoikeus verohallinnon uusimman ohjeistuksen valossa

• Kulujen kohdentuminen konserniyhtiöiden välillä
  • Kiinteistöjen ja osakkeiden myyntiin liittyvien kulujen vähennysoikeus
  • Yleiskulujen vähennysoikeuden määräytyminen

Verohallinnon muut uudet ja päivitetyt ohjeet, mm.

• Arvonlisäverotus EU-tavarakaupassa
  • Vähennysoikeus alv-rekisteriin merkitsemättömältä myyjältä tapahtuneesta ostosta
  • Yleishyödyllisten yhteisöjen arvonlisäverotus
  • Liikuntapalvelujen arvonlisäverokanta

Uusin oikeuskäytäntö, viimeisimmät KHO:n ja KVL:n ratkaisut

Aikataulu:
klo 8.45 Yhteyden avaus
klo 9.00 Koulutuksen avaus
klo 11.30 Lounastauko
klo 14.00 Koulutus päättyy
—————————————-

Lisätiedot: palvelujohtaja Riitta Schroderus, puh. 050 338 9350, riitta.schroderus(at)chamber.fi

Ilmoittautuminen: 7.10. mennessä TÄÄLTÄ
Koulutuksiimme ilmoittaudutaan KauppakamariKaupassa Lisää ostoskoriin -painikkeen kautta. Luomalla tunnukset ja kirjautumalla sisään verkkokauppaan ohjelma laskee automaattisesti jäsenetuhinnan, mikäli organisaationne on kauppakamarin jäsen. Etuhinta edellyttää siis kirjautuneena asiointia. Voit ilmoittautua koulutukseen myös sähköpostilla: jaana.lahtinen(at)chamber.fi tai puh. 050 408 0663.

Osallistumismaksu: jäsenhinta 370 € + alv 24%, hinta 545 € + alv 24 % (sis. luento, koulutusmateriaali ja livekoulutuksessa ohjelmaan merkityt tarjoilut).

Perumisehdot: Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Voit perua ilmoittautumisesi maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. Oulun kauppakamarilla on oikeus perua koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 päivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Koulutus on päättynyt.

Katso tulevat koulutukset