Korkea-asteen osaajia Raahen seutukuntaan

Juhlarahaston yhteistyö

Juhlarahaston vuoden 2023 stipendihakemukset olivat rahaston historian korkeatasoisimmat. Jokainen hakemus oli saanut erinomaisen tason vähintään kahdelta arviointikohteelta työelämältä, lopputyöstä tai opintomenestyksestä.  Erinomaiset hakemukset tulivat viideltä eri korkeakoululta (saajat, www.rpkk/verkostolle/juhlarahasto). Juhlarahasto on opittu tuntemaan Pohjois-Suomen korkeakoulujen piirissä ja näin se tukee yritysten rekrytointeja.

Juhlarahastolla tuetaan eri koulutus- ja tieteenalojen opiskelijoiden soveltuvia lopputöitä sekä työssäoppimista ja projektitöitä, jotka kohdistuvat Raahen seutukuntaan. Stipendien hakijoina voivat olla korkea-asteen opiskelijat tai vuosittain määriteltävät erityisammattiosaajat.

Juhlarahastoa hallinnoi erillinen hoitokunta, jonka jäsenet edustavat Raahen Kauppaoppilaitoksen Stipendirahastoa, Raahen Kauppakamariosastoa, Raahen Yrittäjiä ja Raahen seudun kehitystä. Juhlarahasto kuuluu osaksi Raahen Kauppaopiston Stipendirahastoa, jonka muita rahastoja ovat Raahen Porvari- ja Kauppakoulun historialliset stipendirahastot sekä Raahen kauppakamarirahasto.

Stipendit myönnetään rahaston tuotoista, jotka olivat 4,2 % vuoden 2022 vaikeassa sijoitusympäristössä. Juhlarahaston pääomaa on pystytty kasvattamaan hiljakseen vuosittain. Hoitotoimikunta on päättänyt käynnistää uuden laajemman varainhankintakampanjan, jotta pystyttäisiin tarjoamaan stipendit jokaiselle erinomaiselle päättötyölle.

Varainkeruun viestintä tapahtuu sosiaalisessa mediassa, RS-digilehdessä sekä infotauluviestintänä. Tavoitteena on kaksi miljoonaan näyttökertaa.

Yritysyhteistyö vuodelle toteutetaan perinteisesti Fellman Golf-tapahtuman merkeissä sekä haastekampanjana. Fellman Golf –yhteistyökumppanit julkaistaan kisaesitteessä. Suurlahjoittajat (>2000 €) julkaistaan ajankohtaisissa uutisissa sekä lehdistötiedotteessa. Haastekampanjan nimiä ei julkaista, mutta osallistujat kutsutaan historiallisen A-rakennuksen peruskorjauksen jälkeiseen avajaisiin, aika täsmentyy myöhemmin (arvioitu aika 1/2025).

Suurlahjoitukset

· yli 2000 €: Kutsu A-rakennuksen avajaisiin ja seminaariin, Fellman Golf-tapahtumiin 2023 ja 2024 (kilpailemaan ja/tai VIP-vastaanottoon).

Yhteistyö Fellman Golf, Siikajoki 12.8.

· Suuri yritys: 1500 €, sis. kolme kilpailumaksua

· Keskisuuri yritys: 500 €, sis. kaksi kilpailumaksu

· Pieni yritys: 250 €, sis. yhden kilpailumaksun

Haastekampanja (jatkuu vuoden 2023 loppuun)

· Haasta haluamasi yritys tai yksityishenkilö parhaaksi katsomalla summalla. Yli 200 €:n lahjoittajille toimitetaan vuonna 2024 uusi Juhlarahasto/Fellman Golf – paita (arvo 75 €). Muistathan laittaa maksun viitetietoon (onnistuu vain tilisiirrossa) haastetieto, esim. haastettu Tapani Piirala.

Pidetään yhdessä rattaat pyörimässä!

Juhlarahaston hoitotoimikunnan puolesta

Tapani Piirala