Saksan markkinat murroksessa – hyödynnä uudet vientimahdollisuudet

Ajankohta ja paikka

Alkaa
7.6.2022
Päättyy
7.6.2022

Team Finland Talks -webinaari 7.6.2022 klo 10-11

Koronakriisi on vauhdittanut Saksan rakenteellisia uudistuksia ja viime kuukausien tuomat maailmantalouden muutokset ovat kiihdyttäneet uudistuksia entisestään. Julkisen sektorin digitalisointi, eri toimitus- ja arvoketjut sekä energiahuolto ovat avanneet ovia myös suomalaisia yrityksille. Millä tempolla Saksassa tehdään nyt kauppaa ja mihin tarpeisiin? Millaiset voimat liikuttavat kuluttajien valintoja, ja miten suomalaiset yritykset pääsevät kiinni näihin valintoihin?

Aiheinamme lähetyksessä:

• Kulutuksen trendit
  • Miten suuret investoinnit vaikuttavat terveydenhuoltoon, koulutukseen, energiahuoltoon tai toimitusketjuihin? Miten suomalaiset yritykset pääsevät mukaan yhteistyöhön?
  • Miten tehdä kauppaa Saksassa?

Tapahtumassa esiintyvät Saksan markkinoiden asiantuntijat Senior Advisor Helmi-Nelli Körkkö Business Finlandista ja toimistusjohtaja Jan Feller Saksalais-Suomalaisesta kauppakamarista.

Ilmoittautumisen yhteydessä on mahdollista jättää ennakkokysymyksiä.

Tapahtuman pääjärjestäjinä ovat ELY-keskus ja TE-toimisto yhteistyössä muiden Team Finland -verkoston toimijoiden kanssa: Business Finland, Saksalais-Suomalainen Kauppakamari, Finnvera, ulkoministeriö sekä Keskuskauppakamari ja Suomen Yrittäjät.

Ilmoittaudu 6.6.2022 mennessä.

Mirella Kivelä, Viestintäpäällikkö, Pohjanmaan ELY-keskus