Loiste-yhtiöt on Vuoden kouluttautuja

Oulun kauppakamari on valinnut Vuoden kouluttautujan, joka on tällä kertaa vahva maakunnallinen toimija:

– Kainuulainen Loiste-yhtiöt on vuoden 2022 laadullisesti ja määrällisesti kouluttautunein jäsenyrityksemme. Se on hyödyntänyt monipuolisesti kauppakamarin koulutuspalveluita talouden, verotuksen, johtamisen ja esimiestyön aihepiireistä. Kunniamaininnat menevät Kuhmo Oy:lle ja Veljekset Toivanen Oy:lle, kertoo Oulun kauppakamarin palvelujohtaja Riitta Schroderus.

Vuoden kouluttautuja on palkittu vuodesta 2004 lähtien. Palkittuja yrityksiä ovat olleet muun muassa Arina, Elektrobit, JOT Automation, Ojala Group, Junnikkala, Kaleva, Sievin Jalkine ja Pölkky Oy. Viime vuonna huomionosoituksen sai Ammattiopisto Luovi. Loiste Oy:n vt. toimitusjohtaja Lasse Aarnio on ilahtunut kauppakamarin myöntämästä palkinnosta:

– Meillä on 35 henkilön asiantuntijaorganisaatio, jonka kompetenssin ja laaja-alaisen osaamisen ylläpito on olennainen asia. Jokainen työntekijä on tärkeä, joten käytännössä kaikki osallistuvat koulutuksiin. Esimerkiksi hallitustyöskentely ja tietenkin vastuullisuus ovat meille tällä hetkellä ajankohtaisia koulutusten teemoja, kertoo Aarnio.

Loiste on suomalainen energiayhtiö, jonka juuret ulottuvat Kainuussa yli sadan vuoden päähän. Ydinliiketoimintaa on sähkön sekä kaukolämmön jakelun ja tuotannon käsittävä energiainfra.

– Loisteen sähköverkkoliiketoiminnasta vastaava tytäryhtiö Kajave toimittaa sähkön yli 58 000 sähkönkäyttöpaikkaan Kainuussa. Loiste Lämpö puolestaan tuo kaukolämmön noin 1 700 asiakkaalleen Kajaanissa, sanoo Aarnio.

Loiste-yhtiöiden pääkonttori sijaitsee Kajaanissa, ja sillä on toimipiste myös Espoossa. Loisteen omistavat Kajaanin kaupunki (50,1%), Sotkamon kaupunki (16%) sekä Kanerva Energia Oy.

Vuonna 1918 perustetun Oulun kauppakamarin missiona on edistää elinkeinoelämän yhteisiä toimintaedellytyksiä sekä tarjota koulutus- ja kehittämispalveluita. Oulun kauppakamarin visiona on olla keskeisin vaikuttaja ja halutuin yhteistyökumppani Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa elinkeinopolitiikassa. Oulun kauppakamari valittiin parhaaksi kauppakamariksi Suomessa vuonna 2022, jolloin koulutuspalveluiden tunnusluvut olivat asiakastyytyväisyys 4,46/5 ja NPS 74/100.

Kuvateksti: Loiste-yhtiöiden ydinliiketoimintaa on sähkön sekä kaukolämmön jakelun ja tuotannon käsittävä energiainfra. Kuvassa oleva Koivukoski III on Kajaaninjoessa Kajaanissa sijaitseva vesivoimalaitos, jonka omistaa Kainuun Voima Oy.

Lisätietoja:

Riitta Schroderus