Jari Riihijärvi jatkaa Raahen kauppakamariosaston puheenjohtajana

Vuonna 2023 Raahen kauppakamariosaston hallituksen puheenjohtajana jatkaa kolmatta kauttaan Jot-Rent Oy:n toimitusjohtaja Jari Riihijärvi.

– Raahen kauppakamariosaston alueella tapahtuu paljon ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät huolimatta isoistakin takaiskuista mitä on viime aikoina koettu. Kultakaivos Raahessa on saanut uuden omistajan ja toimintojen ylösajaminen alkaa. Alueella on paljon energiarakentamista ja SSAB:lla on suuria investointeja menossa. Isompien toimijoiden lisäksi Raahen kauppakamariosaston alueella toimii lukuisia hienoja pk-yrityksiä, joilla on vahvaa kehittämistyötä meneillään investointeineen, kuvailee Jari Riihijärvi.

Riihijärven mukaan työvoimaa tarvitaan joka alalle lisää koko ajan ja muun muassa tätä positiivista ongelmaa Raahen kauppakamariosasto lähtee taklaamaan monilla vahvoilla toimenpiteillä:

– Toimintamme painopisteet ovat työvoiman saatavuus ja avoimien työpaikkojen täyttäminen, AMK-koulutusten ja niiden vetovoiman vahvistaminen Oulaisissa ja Raahessa, väyläopintojen edistäminen, ammatillisten oppilaitosten ja yritysten yhteistyön vahvistaminen, koulutusten osuvuus työelämän tarpeisiin, kasvun ja muuttovoittotekijöiden vahvistaminen osaston alueella, panostus yritysten kasvuun, alueen tunnettuuden lisääminen ja liikenteen sujuvoittaminen, summaa Riihijärvi.

Raahen kauppakamariosaston varapuheenjohtajana jatkaa Tarmo Kokkola (Osuuskauppa Arina). Puheenjohtajiston lisäksi hallitukseen kuuluu 13 kauppakamariosaston jäsentä eri toimialoilta. Uusiksi jäseniksi on valittu Tarja Bäckman (Haapavesi-Siikalatva seutukuntayhdistys), Kalle Arvio (OP Raahentienoo), Leena Mikkola-Riekkinen (Raahen kaupunki), Elisa Roimaa (Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue) ja Susanna Sovio-Veikkolainen (Raahen Nuorkauppakamari).

Raahen kauppakamariosasto on osa Oulun kauppakamaria ja vaikuttaa toiminta-alueensa elinkeinoelämän toimintaympäristön kehittymiseen kilpailukykyisemmäksi sekä järjestää alueella tilaisuuksia ja palveluita jäsenten tarpeita huomioiden.

Lisätietoja:

Jari Riihijärvi