Etiikkapalkinto Kure Oy:lle

Oulun Kauppaklubi ry myönsi tiistaina Arvoseminaarissa Etiikkapalkinnon Kure Oy:lle, joka myy laadukkaita ja kestäviä designvaatteita.

Oulun Kauppaklubi myöntää etiikkapalkinnon vuosittain yritykselle, yhteisölle tai yksityishenkilölle, joka on omalla esimerkillään pitkäjänteisesti edistänyt merkittävällä tavalla eettistä arvomaailmaa omassa yhteisössään tai sen ulkopuolella ja saanut aikaan konkreettisia tuloksia. Palkinnon saajan toiminnan motiivina ei ole ollut pelkästään oman edun tavoittelu lyhyellä tähtäyksellä.

Tämän vuoden voittajan nimi Kure juontaa juurensa englanninkielen sanaan ”cure”, joka tarkoittaa hoitamista ja parantamista. Kure nimeää arvoikseen halun korjata vaateteollisuutta tarjoamalla eettisemmin ja ekologisemmin valmistettuja tuotteita. Kure haluaa parantaa kotimaisten merkkien asemaa ja toiminnallaan tehdä hyvää tukemalla suomalaista osaamista ja yrityksiä, jotka jakavat saman arvomaailman. Kure haluaa tarjota vain laadukkaita ja kestäviä tuotteita.

Etiikkapalkinnon tuomaristossa toimivat:
Jouko Niinimäki, rehtori, Oulun yliopisto
Ville Aho, Rukakeskus Oy (vuoden 2021 voittajan edustaja)
Jari P. Tuovinen, toimitusjohtaja, Oulun Kauppakamari
Outi Törmänen, hallituksen puheenjohtaja, Oulun Kauppaklubi