Tilinpäätös, veroilmoitus ja verotuksen toimittaminen, Oulu/etä

Ajankohta ja paikka

Alkaa
27.1.2022
Päättyy
27.1.2022
Technopolis Ydinkeskusta
Sepänkatu 20, Oulu TAI etäosallistuminen (Teams)

Aika: 27.1.2022 klo 9.00-16.00
Paikka: Technopolis Ydinkeskusta, Oulu TAI etäosallistuminen (Teams)

Koulutuksessa käsitellään tilinpäätöksen tekemiseen liittyvät keskeisimmät arvostus- ja jaksotussäännökset osakeyhtiön kirjanpidon ja verotuksen näkökulmasta. Kirjanpidon ja verotuksen eroihin perehdytään päivän aikana laajasti. Veroilmoituksen laatiminen tilinpäätöksestä saatujen lukujen perusteella käsitellään käytännönläheisten esimerkkien avulla.

Koulutuksessa lasketaan verotettavaa tuloa aidon kirjanpitomateriaalin avulla sekä käydään läpi verotuksen toimittamista ja muutoksenhakua. Tulolähdejaon muuttuminen aiheutti muutoksia myös veroilmoituslomakkeisiin – perehdymme päivän aikana myös näihin. Tervetuloa päivittämään osaamistasi!

Kouluttajana toimii veroasiantuntija Jukka Koivumäki, Helsingin seudun kauppakamari. Koivumäki on ollut vuoden 2012 alusta lähtien KauppakamariTiedon Vero-teoksen kirjoittaja. Hänellä on pitkä kokemus tilitoimistoalalta ja verohallinnosta. Koivumäki on kirjoittanut Hannele Lindforsin kanssa teokset Pk-yrityksen taloushallinto käytännönläheisesti (2012) ja Tilinpäätöksestä veroilmoitukseen käytännönläheisesti (2011, 2014).

Ohjelma:

Käytännön kirjanpidossa huomioitavat verosäännökset

• vähennyskelvottomat ja verovapaat erät
  • tulolähdejako

Tilinpäätöksen laatiminen

• tilinpäätöksen yleiset periaatteet, arvostus- ja jaksotussäännökset
  • tilinpäätöksen sisältö

Tuloslaskelman erät veroilmoituksessa

• tulolähteiden merkitys
  • tuloslaskelman lukujen esittäminen 6B-lomakkeella

Tase-erät kirjanpidossa ja verotuksessa

• pysyvät vastaavat, vaihtuvat vastaavat, vieras pääoma ja oma pääoma
  • tilinpäätössiirtojen kertymä ja pakolliset varaukset

Verotettavan tulon laskelma

• kirjanpidon tuloksen ja verotettavan tulon erot
  • vahvistetut tappiot

Veroilmoituksen laatiminen

• 6B-lomake ja yleisimmät liitelomakkeet
  • sähköinen lähettäminen

Verotuksen toimittaminen

• verotuksen valmistuminen
  • muutoksenhaku

Lisätiedot: palvelujohtaja Riitta Schroderus, p. 050 338 9350, riitta.schroderus(at)chamber.fi

Osallistumismaksu: jäsenhinta 410 € + alv, hinta 615 € + alv (sis. luento, materiaali ja ohjelman mukainen tarjoilu).

Ilmoittautuminen: KauppakamariKaupan kautta TÄÄLTÄ. Voit ilmoittautua koulutukseen myös sähköpostilla: jaana.lahtinen(at)chamber.fi tai puh. 050 408 0663. Kerrothan osallistutko paikan päällä vai etänä.

Perumisehdot: Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle. Voit perua ilmoittautumisesi maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. Oulun kauppakamarilla on oikeus perua koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 päivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Koulutus on päättynyt.

Katso tulevat koulutukset