Perustajaurakointi kirjanpidossa ja verotuksessa, etä

Ajankohta ja paikka

Alkaa
22.9.2021
Päättyy
22.9.2021
Tapahtumapaikka
etä (Teams)

Ajankohta: 22.9.2021 klo 9.00-12.00
Paikka: etä (Teams)

Koulutus antaa perustyökalut perustajaurakointia harjoittavan yrityksen kirjanpidon ja verotuksen hoitamiseen KILAn uuden yleisohjeen mukaisesti. Lisäksi käsitellään alalla yleistä toimintavaihtoehtoa, jossa osakemyynti tuloutetaan suoriteperiaatteella, mutta rakennusurakkaan sovelletaan osatuloutusta. Tervetuloa mukaan linjoille!

Kenelle? Tilitoimistojen kirjanpitäjille ja rakennusliikkeiden taloushallinnon hoitajille, jotka aloittavat näissä tehtävissä tai kaipaavat vahvistusta uuden yleisohjeen soveltamiseen.

Asiantuntijana toimii ekonomi, KLT-kirjanpitäjä Leena Rekola-Nieminen. Leena on tehnyt aiemman työuransa tilitoimistoyrittäjänä. Hän on KILAn pitkäaikainen jäsen ja Taloushallintoliiton kirjanpidon asiantuntija. Lisäksi Leena toimii taloushallintoalan kirjoittajana ja kouluttajana.

OHJELMA:
Perustajaurakointi yleisesti
– Perustajaurakoinnin tuntomerkit, liikevaihdon muodostuminen

Perustajaurakoinnin arvonlisävero
– Oman käytön arvonlisävero

Luovutuksenmukainen tulouttaminen
– Luovutuksenmukainen tulouttaminen tilinpäätöksessä ja verotuksessa

Rakennusurakan osatuloutus
– Vaihtoehtona rakennusurakan osatuloutus

Asunto-osakeyhtiön kirjanpito ennen luovutusta
– Kirjanpito rakennusaikana, luovutustase

Esimerkki
– Luovutuksenmukainen tuloutus

————————————–

Lisätiedot: palvelujohtaja Riitta Schroderus, puh. 050 338 9350, riitta.schroderus(at)chamber.fi

Ilmoittautuminen: 15.9. mennessä KauppakamariKaupassa TÄÄLTÄ.
Luomalla tunnukset ja kirjautumalla sisään verkkokauppaan ohjelma laskee automaattisesti jäsenetuhinnan, mikäli organisaationne on kauppakamarin jäsen. Etuhinta edellyttää siis kirjautuneena asiointia. Voit ilmoittautua koulutukseen myös sähköpostilla: jaana.lahtinen(at)chamber.fi tai puh. 050 408 0663.

Osallistumismaksu: jäsenhinta 295 € + alv 24%, hinta 445 € + alv 24 % (sis. luento ja koulutusmateriaali).

Perumisehdot: Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Voit perua ilmoittautumisesi maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle. Sähköisen materiaalin tilanneilta perimme kuitenkin materiaalin hinnan, jos materiaali on jo lähetetty ennen perumista.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.
Oulun kauppakamarilla on oikeus perua koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Koulutus on päättynyt.

Katso tulevat koulutukset