Arvonlisäverotuksen ajankohtaispäivä, Oulu/etä

Sepänkatu 20, Oulu
TAI etäosallistuminen (Teams)

Ajankohta: 28.9.2021 klo 9.00-16.00
Paikka: Technopolis Ydinkeskusta, Oulu tai etäosallistuminen (Teams)

Tervetuloa ajankohtaiskoulutukseen, jossa käsitellään kotimaan arvonlisäverotuksen ajankohtaisimpia teemoja ja kansainväliseen kauppaan liittyviä muutoksia.

Asiantuntijana toimii Kati Hirvonen, PwC. Kati on toiminut PwC:llä arvonlisäveroasiantuntijana yli 13 vuotta. Hänellä on yhteensä yli 20 vuoden kokemus arvonlisäverotuksesta sekä Verohallinnolta että yksityissektorilta. Kati avustaa kotimaisia ja ulkomaisia asiakkaita monipuolisesti erilaisissa arvonlisäverotukseen liittyvissä toimeksiannoissa ja myös kouluttaa aktiivisesti eri yhteistyötahoja arvonlisäveroteemoista. (Kouluttaja vaihtunut organisaation sisällä.)

OHJELMA:
Ajankohtaista kotimaan arvonlisäverotuksessa, muun muassa:
• Katsaus vähennysoikeuden viimeaikaisiin tarkennuksiin
• Huomioita arvonlisäveron ajallisesta kohdistamisesta
• COVID19-liitännäisiä arvonlisäveromuutoksia ja -teemoja
• Nostoja viimeaikaisesta oikeuskäytännöstä (KHO ja KVL)
• Verohallinnon ajankohtaiset ohjeet ja ohjepäivitykset
• Arvonlisäveroraportoinnin tulevaisuus

Kansainvälisen kaupan muutokset:
• Verkkokaupan arvonlisäverotuksesta yleisesti
• Kansainvälisen kuluttajakaupan arvonlisäverotus 1.7.2021 alkaen
• Ketjuliiketoimien ja call off -varastoinnin arvonlisäverokohtelu ja muut viimeaikaiset EU-kaupan muutokset
• Brexit ja arvonlisäverotus
• Kansainvälisen kaupan arvonlisäverotuksen suunnitellut muutokset

Aikataulu:
8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi/yhteyden avaus
9.00 Koulutus alkaa
12.00 Lounastauko
14.15 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

———————————————–

Lisätiedot: palvelujohtaja Riitta Schroderus, puh. 050 338 9350, riitta.schroderus(at)chamber.fi

Ilmoittautuminen: 24.9. mennessä KauppakamariKaupan kautta TÄÄLTÄ
Luomalla tunnukset ja kirjautumalla sisään verkkokauppaan ohjelma laskee automaattisesti jäsenetuhinnan, mikäli organisaationne on kauppakamarin jäsen. Etuhinta edellyttää siis kirjautuneena asiointia. Voit ilmoittautua koulutukseen myös jaana.lahtinen(at)chamber.fi tai puh. 050 408 0663. Ilmoitathan samalla, osallistutko paikan päällä vai etänä.

Osallistumismaksu: jäsenhinta 390 € + alv 24%, hinta 585 € + alv 24 %. Hintaan sisältyy luento, koulutusmateriaalit ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Perumisehdot: Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Voit perua ilmoittautumisesi maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle. Sähköisen materiaalin tilanneilta perimme kuitenkin materiaalin hinnan, jos materiaali on jo lähetetty ennen perumista.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. Oulun kauppakamarilla on oikeus perua koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Koulutus on päättynyt.

Katso tulevat koulutukset