Suurhankeinfo on kauppakamarin menestystarina

Oulun kauppakamarin Suurhankeinfot ovat menestystarina, joka kiinnostaa alueen yrityksiä vuodesta toiseen. Nimensä mukaisesti infoissa esitellään alueen suurhankkeita, jotka tarjoavat mahdollisuuksia monen kokoisille yrityksille. Kuluva vuosi on jo kymmenes Suurhankeinfon toimintakausi.

-Oulun kauppakamariin perustettiin vuonna 2011 Ydinvoimavaliokunta ja myöhemmin nimi muutettiin Suurhankevaliokunnaksi. Perustaminen liittyi Fennovoiman samana vuonna tekemään ydinvoimalahankkeen sijoittumispäätökseen Hanhikivenniemelle Pyhäjoelle ja sen alueelle tuomiin jättimäisiin mahdollisuuksiin jo rakentamisvaiheessa, jatkuen pitkän käyttöiän ajan, kertaa Oulun kauppakamarin varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen.

Välittömästi valiokunnan toimesta käynnistettiin myös vuodesta 2012 alkaen Suurhankeinfojen järjestäminen, joiden tehtävänä oli tuoda pohjoisessa käynnistyvien teollisuusinvestointien ja muiden alojen investointien ”projekti- ja alihankintatietoa” alueemme pk-yrityksille. Tilaisuudet otettiin heti innostuneesti vastaan ja keskimäärin Suurhankeinfoissa on ollut mukana 100 osallistujaa hakemassa tietoa ja verkostoitumassa.

Samaan aikaan rakennettiin myös informaation jako ja verkostoitumista varten www.lisaakauppaa.fi –nettisivusto, jossa suurhankkeista olevaa ajankohtaista tietoa ja toimijoita pystyy edelleen seuraamaan.

-Miksi tulla mukaan Suurhankeinfoihin? Siellä puhutaan konkreettisista kohteista ja mahdollisuuksista yrityksille. Siellä tavataan investoreita sekä mahdollisia yhteistyökumppaneita. Siellä on aina hyvä meininki ja ihmiset tulevat kerta toisensa jälkeen uudemman kerran mukaan. Koronan jälkeen toiveena on saada jälleen Suurhankeinfot lähitilaisuuksiksi, koska sillä toimintamallilla niistä saa eniten irti, kertoo Oulun kauppakamarin varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen.

Seuraava Suurhankeinfo järjestetään 18.10. Teamsin välityksellä mielenkiintoisella investointikattauksella. Ilmoittautua voit seuraavasta linkistä, jossa on myös infon ohjelma.

Kategoriat:Investoinnit, Suurhankkeet