Vuoden Nuorkauppakamarilainen Keksintö -palkinto Ouluun

Pääpalkinnon voittaja Anna Poropudas, Oulun Nuorkauppakamari (kuva: Anna Poropudas)

Viikonloppuna jaettiin Vuoden Nuorkauppakamarilainen Keksintö -palkinto Suomen Nuorkauppakamareiden kansallisen vaalikokouksen yhteydessä. Vuoden Nuorkauppakamarilainen Keksintö -kilpailu on Suomalaisten Keksijöiden Tukisäätiön ja Keskuspuiston Nuorkauppakamarin järjestämä kilpailu, joka kannustaa ja tukee innovaatioiden kaupallistamista sekä nuorkauppakamarilaisten yrittäjyyttä.

Tänä vuonna pääpalkinnon eli 5000 €, voitti Oulun Nuorkauppakamarin Anna Poropudas hyvinvointia edistävällä palvelukonseptillaan. Poroputaan liikeidea keskittyy digitaaliseen hyvinvointiratkaisuun, joka on suunnattu erityisesti tulehduksellisia sairauksia sairastaville. Ratkaisu auttaa käyttäjiä saavuttamaan parempaa hyvinvointia ja hallitsemaan oireitaan tarjoamalla räätälöityjä työkaluja ja resursseja arjen tueksi tekoälyn avulla.

”Tämä voitto on tärkeä askel eteenpäin matkalla, jolla pyrin parantamaan hyvinvointia ja tukemaan käyttäjiä heidän hyvinvoinnintavoitteissaan. Uskon, että digitalisaatio ja oikeanlainen ohjaus voivat merkittävästi edistää hyvinvointia ja terveyttä, ja toivon että tämä innovaatio tuo aidosti apua monille”, Poropudas kertoo.

Palkintoa on alettu jakaa vuodesta 2018, ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun palkinto tuli Oulun Nuorkauppakamariin.

”Olemme äärimmäisen ylpeitä jäsenistämme, jotka uskaltavat heittäytyä mukaan tällaisiin kilpailuihin,” sanoo Riitta Typpö, Oulun Nuorkauppakamarin puheenjohtaja. ”On hienoa nähdä, kuinka kamarin jäsenet voivat saavuttaa suuria asioita ja tehdä samalla merkittävää yhteiskunnallista vaikuttamistyötä.”

Oulun Nuorkauppakamari on osa kansainvälistä nuorten aikuisten järjestöä, jonka tavoitteena on vaikuttaa yhteiskuntaan kehittämällä jäsentensä johtamistaitoa, sosiaalista vastuuta, yrittäjyyttä ja kansainvälisyyttä. Oulun Nuorkauppakamarin jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana rakentamassa paikallista yhteisöä jo kuudenkymmenen vuoden ajan.

Lisätietoja:
Riitta Typpö, puheenjohtaja 2024
riitta.typpo(at)jci.fi, p. 040 723 1319

Anna Poropudas, yhteiskuntavaikuttaminen ja kansalliset projektit 2024 anna.poropudas(at)jci.fi, p. 044 055 7917

Kuva: Pääpalkinnon voittaja Anna Poropudas Oulun Nuorkauppakamarista (kuva: Anna Poropudas)

Kategoriat:Työelämä, Digitalisaatio, Osaaminen, Elinkeinoelämä